ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
- BEVEZETŐ
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Máté Kinga Klaudia e.v. valamennyi, a matekinga.hu honlapon (a továbbiakban: Webáruház) elérhető és megvásárolható árucikkére és szolgáltatására érvényesek.
Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a dokumentumot, mert a webáruház használatával, illetve a regisztrációval Ön, mint vásárló (a továbbiakban: Felhasználó/Vásárló) elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat, tudomásul veszi és elfogadja azokat.
Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (továbbiakban: Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2. A WEBOLDAL ÉS WEBÁRUHÁZ TULAJDONOSA ÉS ÜZEMELTETŐJE
Szolgáltató adatai:
Cég neve: Máté Kinga Klaudia e.v.
Székhely: 1114 Budapest, Szabolcska Mihály u 16/A 1/1.
EVNY Nyilvántartási szám: 56913194
Adószám: 58389939-1-43
Számlaszám: 11702012-21453434
Webáruház ügyfélszolgálat E-mail címe: coaching.matekinga@gmail.com
Honlap: https://matekinga.hu/
Visszáru (termékcsere, elállás) visszaküldési címe az Eladó székhelye.
3. TÁRHELYSZOLGÁLTATÓ ADATAI
Cég neve: Tárhely Eu Szolgáltató Kft
Székhelye: 1144 Budapest, Ormánság u 4. X.em 241.
Adószáma: 14571332-2-42
Cégjegyzék száma: 01-09-909968
A Tárhelyszolgáltató biztosítja a regisztrált felhasználók adatainak, a megrendelések adatainak a tárolását a szerverükön létrehozott SQL adatbázisban.
A tárhelyszolgáltató a rendelésekkel, termékekkel kapcsolatban semmilyen információval nem rendelkezik!
4. A WEBÁRUHÁZ HASZNÁLATA, Alapvető rendelkezések
A megjelenített materiális termékek kizárólag online rendelhetők meg.
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak Forintban értendők, ÁFÁ-val nem terhelt bruttó árak, melyek nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
A webáruházban fizikai termékek és virtuális termékek találhatók, a virtuális termékek egyrészt letölthető anyagok, másrészt szolgáltatások. Az Eladó a webáruházban a termékekről fotót, vagy látványtervet, a virtuális termékekről információs képet jelenít meg. Részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó fontos információkat. A termékek adatlapján megjelenített képek kizárólag tájékoztató célt szolgálnak. A Vásárló tudomásul veszi, hogy az Eladó a termék megjelenésében, dekorációjában történő minimális változtatás jogát fenntartja, továbbá a termékek tartalma a raktárkészlet függvényében minimálisan változhat. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a termékek sérülékeny, törékeny tárgyakat is tartalmazhatnak, így e termékek tekintetében fokozott gondossággal köteles eljárni, ennek megszegéséből eredő káreseményekért az Eladó felelősséget nem vállal.
Amennyiben az adott termékre vonatkozóan akciós ár kerül bevezetésre, az Eladó teljeskörűen tájékoztatja a Vásárlókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
A megrendelni kívánt termék tartalmáról, lényeges tulajdonságairól, vételárának bruttó összegéről, a szállítás díjáról, időtartamáról és egyéb feltételeiről a Vásárló a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően kap tájékoztatást.
A Vásárló a „Kosárba tesz” feliratra kattintva tudja a terméket a virtuális kosarába helyezni. Ha már minden megvásárolni kívánt terméket a kosarába helyezett, akkor a képernyő jobb felső sarkában található Kosár piktogramra kattintva megjelenik a kosár tartalma.
Itt ellenőrizhető a megrendelést megelőzően a kosár tartalma (a kiválasztott termékek felsorolása, fotója, típusa, egyéb specifikációi, egységára, mennyisége, a darabszámhoz tartozó bruttó vételár; valamint a fizetendő bruttó teljes vételár).
A kosár oldalán a Vásárló módosítani tudja a megrendelést, tételt tud törölni, vagy a darabszámot változtatni.
Erről a felületről lehetőség van a vásárlás folytatására, illetve a vásárlás befejezéséhez a „Tovább a pénztárba” feliratra kattintva a Vásárló leadhatja a megrendelést.
A megrendelés történhet a saját fiókba való bejelentkezéssel, azonban a vásárlásnak nem feltétele a regisztráció. A szükséges adatok megadását követően regisztráció nélkül is lehetőség nyílik a vásárlásra.
A megrendelés során szükséges megadni az elérhetőségeket, kiválasztani a megfelelő szállítási és fizetési módot.
A szállítási módoknál
- fizikai termék esetén kiválasztható a Magyar Posta és MPL
- Virtuális termékek esetén a „személyes átvétel”.
A fizetési mód tekintetében:
- termékek esetén választható bankkártyás fizetési mód a VivaWallet rendszerén keresztül,
- virtuáisan letölthető termékek esetén a választható bankkártyás fizetési mód a VivaWallet rendszerén keresztül
- virtuális személyes konzultáció vagy csoportos foglalkozás esetén a választható bankkártyás fizetési mód a VivaWallet rendszerén keresztül, illetve előre egyeztetés esetén a készpénzes fizetés
- Előre egyeztetett esetben lehetőség van előreutalásra, (Banki átutalás), amely utalás a Billingó számlázórendszeren kiállított díjbekérő vagy elektronikus számla alapján fizethető átutalással, vagy bankkártyával a SimplePay rendszerén keresztül.
Ha a Vásárló bejelentkezett fiókjába vagy megadott minden szükséges személyes adatot, az Összegzés oldalon megtekintheti az elérhetőségeire, szállítás és a fizetés módjára, a megrendelt termékek típusára és bruttó vételárára valamint a kapcsolódó megjegyzésekre vonatkozó adatokat. Amennyiben megismeri és elfogadja az ÁSZF-ben és az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat, akkor a fizetési kötelezettséggel járó „Megrendelés” feliratra kattintva adhatja le végleges rendelését az Eladó részére.
Amennyiben a Vásárló az online megrendelési folyamatot az ott kért adatok megadásával véglegesítette és a ”Megrendelés” gombra rákattintott, akkor megrendelést ad le, mely a Vásárló részéről ajánlatnak minősül. Ezen ajánlat azonban nem jár automatikusan azzal, hogy az Eladó a Vásárló ajánlatát elfogadta (ld. 6. pont).
5. VIRTUÁLIS TERMÉKEKRE VONATKOZÓ feltételek
5.1. Személyes vagy online coaching szolgáltatás.
A szolgáltatás igénybevételének feltételei:
Felhasználó lehet nagykorú, cselekvőképes személy, aki mentálisan egészséges és képes a saját döntéseiért felelősséget vállalni.
A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a coaching konzultáció nem minősül egészségügyi ellátásnak, nem helyettesíti a pszichológiai vagy pszichiátriai ellátás igénybevételét.
A szolgáltatás magyar nyelven történik.
A szolgáltatás díja:
A Szolgáltató weboldalán „Árak” vagy „VÁSÁRLÁS” menüpontban feltüntetett aktuális díj, vagy szóbeli egyeztetéskor létrejött egyedi árajánlat vagy írásban rögzített kedvezményes díj.
A díjfizetés, személyes alkalom esetén történhet készpénzben, vagy a webshopon keresztül (bankkártyás fizetéssel).
A Felhasználó köteles megadni a mindenkori számlázáshoz szükséges jogszabályban előírt adatait. (mint pl. név, cím, adószám…)
Időpontfoglalás és lemondás
A coaching ülés előre egyeztetett időpontban történik. Időpontfoglalás történhet személyesen, vagy telefonon. Elképzelhető mailben vagy webes időpontfoglaló rendszer segítségével történő időpontkérés, de ebben az esetben az időpont elfogadásáról a szolgáltató mailben vagy online visszaigazolást küld.
a Felhasználó általa kiválasztott időpontban köteles megjelenni,
- személyesen, a Szolgáltató által megjelölt helyen (személyes konzultáció)
- vagy online video hívás igénybevételével történik (online konzultáció).
Online konzultáció esetében a díjfizetési kötelezettség nélkül, a foglalás lemondására a Felhasználó részéről a lefoglalt időpontot megelőző minimum 24 órával van lehetőség.
- Amennyiben a lemondásra a lefoglalt időpontot megelőző kevesebb mint 24 órával kerül sor, a Felhasználó a megbeszélt díj 25%-ának megfelelő lemondási díjat köteles megfizetni,
- amennyiben a lemondásra a lefoglalt időpontot megelőző kevesebb mint 4 órával kerül sor, a Felhasználó a megbeszélt díj 50%-ának megfelelő lemondási díjat köteles megfizetni,
- amennyiben a lemondásra a megbeszélt időpont előtt nem kerül sor, a megbeszélt díj 100%-ának megfelelő lemondási díjat köteles megfizetni,
függetlenül attól, hogy az online konzultációt később igénybe veszi-e.
Személyes tanácsadás esetén a foglalás lemondására a Felhasználó részéről a lefoglalt időpontot megelőző minimum 4 nappal (96 órával) van lehetőség.
- Amennyiben a lemondásra a lefoglalt időpontot megelőző kevesebb mint 96 órával kerül sor, a Felhasználó a megbeszélt díj 25%-ának megfelelő lemondási díjat köteles megfizetni,
- amennyiben a lemondásra a lefoglalt időpontot megelőző kevesebb mint 24 órával kerül sor, a Felhasználó a megbeszélt díj 50%-ának megfelelő lemondási díjat köteles megfizetni,
- amennyiben a lemondásra a megbeszélt időpont elött nem kerül sor, de a Felhasználó nem jelenik meg, megbeszélt díj 100%-ának megfelelő lemondási díjat köteles megfizetni,
függetlenül attól, hogy a konzultációt később igénybe veszi-e.
A Szolgáltató fenntartja annak jogát, hogy betegség, vagy elháríthatatlan akadályok esetén, a coaching ülést lemondja, a már kifizetett díjak teljes összegben történő visszautalása mellett, vagy más egyeztetett időpontban tartsa meg.
5.2 Csoportos foglalkozások, önismereti csoport és Workshop
A szolgáltatás igénybevételének feltételei:
Felhasználó lehet nagykorú, mentálisan egészséges személy, aki szellemi teljesítőképessége birtokában van, és képes a saját döntéseiért felelősséget vállalni.
A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a csoportos foglakozás és a workshop nem minősül egészségügyi ellátásnak, nem helyettesíti a pszichológiai vagy pszichiátriai ellátás igénybe vételét.
A szolgáltatás magyar nyelven történik.
A szolgáltatás díja:
A Szolgáltató weboldalán „Árak” vagy „VÁSÁRLÁS” menüpontban feltüntetett aktuális díj, vagy szóban megbeszélt vagy írásban rögzített kedvezményes díj.
Időpontfoglalás és lemondás
A csoportos foglalkozás és a workshop a weboldalon és/vagy közösségi oldalakon meghirdetett feltételekkel és időpontban történik. Időpontfoglalás történhet E-mailben vagy telefonon. E-mailben történő időpontfoglalás esetén az időpont elfogadásáról a szolgáltató mailben vagy online visszaigazolást küld.
a Felhasználó általa kiválasztott időpontban köteles megjelenni,
- személyesen, a Szolgáltató által megjelölt helyen
Csoportos foglalkozás vagy workshop esetén a foglalás lemondására a Felhasználó részéről a lefoglalt időpontot megelőző minimum 14 nappal van lehetőség.
Amennyiben a lemondásra a lefoglalt időpontot megelőző kevesebb mint 14 nappal kerül sor, a Felhasználó elesik a visszatérítéstől.
Lemondás a Szolgáltató részéről
Szolgáltató a csoportos foglalkozást és a workshopokat a honlapon és közösségi oldalain meghirdetett időpontokban és tematikával tartja, meghatározva a minimum és maximum létszámot. Szolgáltató fenntartja annak jogát, hogy a minimumlétszám alatti jelentkezés esetén az eseményt törölje, a már kifizetett díjak teljes összegben történő visszautalása mellett.
A Szolgáltató fenntartja annak jogát, hogy betegség, vagy elháríthatatlan akadályok esetén, maga helyett más szakmai csoportvezetőt, vagy workshop vezetőt biztosítson, vagy az eseményt törölje, a már kifizetett díjak teljes összegben történő visszautalása mellett.
5.3. VIRTUÁLISAN LETÖLTHETŐ TERMÉKEK.
Virtuálisan letöltött termék esetén, a Vásárló nem élhet az elállás jogával.
5.4. TÁRSALGÓ beszélgetőklubon való részvétel
A szolgáltatás igénybevételének feltételei:
Felhasználó nagykorú, mentálisan egészséges személy lehet aki szellemi teljesítőképessége birtokában van, és képes a saját döntéseiért felelősséget vállalni.
A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a beszélgetés nem minősül egészségügyi ellátásnak, nem helyettesíti a pszichológiai vagy pszichiátriai ellátás igénybe vételét.
A szolgáltatás magyar nyelven történik.
A szolgáltatás díja:
A Szolgáltató weboldalán „Árak” vagy „VÁSÁRLÁS” menüpontban feltüntetett aktuális díj, vagy szóban megbeszélt vagy írásban rögzített kedvezményes díj.
Időpontfoglalás és lemondás
A csoportos foglalkozás és a workshop a weboldalon és/vagy közösségi oldalakon meghirdetett feltételekkel és időpontban történik, korosztályszerinti bontásban.
Időpontfoglalás regisztrációs űrlap segítségével történik. A regisztráció véglegesítéseképp a részvételi jegy megvásárlásával válik véglegessé.
a Felhasználó általa kiválasztott időpontban köteles megjelenni,
- személyesen, a Szolgáltató által megjelölt helyen
A Társalgó részvételi jegy megvásárlása esetén, a foglalás lemondására a Felhasználó részéről nincs lehetőség, azonban a jegyét más alkalmas személyre átruházhatja.
Lemondás a Szolgáltató részéről
Szolgáltató a beszélgetést a honlapon és közösségi oldalain meghirdetett időpontokban és tematikával tartja, meghatározva a minimum és maximum létszámot. Szolgáltató fenntartja annak jogát, hogy a minimumlétszám alatti jelentkezés esetén az eseményt törölje, a már kifizetett díjak teljes összegben történő visszautalása mellett.
A Szolgáltató fenntartja annak jogát, hogy betegség, vagy elháríthatatlan akadályok esetén, maga helyett más szakmai csoportvezetőt, biztosítson, vagy az eseményt törölje, a már kifizetett díjak teljes összegben történő visszautalása mellett.
6. AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG, VISSZAIGAZOLÁS, SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
Miután a Vásárló elküldte megrendelését, annak az Eladóhoz történő megérkezését követő legkésőbb 24 órán belül automatikus e-mailben az Eladó visszaigazoló e-mailt küld a Vásárlónak, mely automatikus e-mail megerősíti, hogy az Eladó megkapta a Vásárló által elküldött megrendelést.
Az automatikus e-mail a megrendelés részleteit is tartalmazza (rendelésszám, rendelés dátuma, vásárló e-mail címe és telefonszáma, szállítási és számlázási cím, termékre vonatkozó adatok, rendelés bruttó összege). Ez az automatikus e-mail (tértivevény) arról tájékoztatja a Vásárlót, hogy megrendelése beérkezett az Eladóhoz, annak feldolgozása megkezdődött. Megrendelésének az Eladóhoz történő beérkezése a Vásárló részéről ajánlati kötöttséget eredményez.
A megrendeléssel létrejövő szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, kinyomtatásra, iktatásra nem kerül.
A szerződést kizárólag magyar nyelven lehet kötni.
Ha a Vásárló a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében hibát észlel, azt a visszaigazoló e-mail beérkezését követő 4 órán belül jeleznie kell a Webáruház ügyfélszolgálata felé (elektronikus levél útján az coaching.matekinga@gmail.com címen) a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében. E határidő elteltét követően a megrendelést visszaigazoló e-mailt az Eladó akként tekinti, hogy az abban foglalt adatok maradéktalanul helytállóak és a Vásárló által nem kifogásoltak.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Ptk-ban és az Elker.tv.-ben foglaltak irányadóak. A szerződés – amennyiben a Vásárló a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A termék és/vagy szolgáltatás igénybevételére vonatkozó korlátozások
Coaching szolgáltatást, csak mentálisan egészséges, nagykorú megrendelő személy esetén tudjuk teljesíteni. Amennyiben ilyen termék is került a kosárba, a megrendelés elküldésével a Vásárló elismeri, hogy 18. életévét betöltött, mentálisan egészséges személy, vagy nincs birtokában olyan tudás, amely ezzel ellenkező lenne.
7. HIBÁS ÁR
Kivételes esetekben előfordulhat, hogy a Weboldalon technikai vagy személyi hiba miatt hibás ár kerül feltüntetésre. Az Eladó nem köteles a piaci ártól lényegesen eltérő, egyértelműen hibás áron eladni a terméket a Vásárló részére. Ebben az esetben az Eladó írásban felkínálja a Vásárló részére a termék megvásárlását a termék helyes árán. Vásárló ezt követően szabadon dönthet, hogy ezen az áron meg kívánja-e vásárolni a terméket. Amennyiben nem, a szerződés nem jön létre az Eladó és a Vásárló között.
8. A MEGRENDELÉS ADATAINAK TÁROLÁSA, DIGITÁLIS ADATTARTALOM
A megrendelés adatait az Eladó tárolja elektronikus formában.
Az adatkezeléssel összefüggésben ld. az Adatvédelmi Szabályzatot.
A Webáruház weboldala valamennyi szoftver környezetben és operációs rendszerben futtatható, amelyben html alapú weboldal megjeleníthető.
A Webáruház működése során esetlegesen felmerülő szoftver és/vagy szerver hibákért az Eladó felelősséget nem vállal. Hiba esetén az Eladó kéri a Vásárlókat, hogy a hiba mielőbbi elhárítása, illetve a szükséges intézkedések megtétele érdekében szíveskedjenek azt elektronikus úton az ügyfélszolgálat felé jelezni.
9. ELÁLLÁSI JOG
Elállási jog kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy Vásárlókra (2013. évi V. tv. 8:1§ (1) bek. 3. pont szerinti fogyasztó) vonatkoznak és alkalmazandók, aki a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv. 2. § a) pontja szerint árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Amennyiben tehát vállalkozás köt szerződést webáruházzal termékértékesítésre vagy szolgáltatás nyújtására, úgy a fogyasztónak nem minősülő vevőt nem illeti meg az indokolás nélküli elállás/felmondás joga.
A fentiekben meghatározott, fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a./ a terméknek,
b./ több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
c./ több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül (a továbbiakban: „Elállási Időszak”) a szerződéstől indokolás nélkül elállni a későbbiekben részletezett esetek kivételével.
A Vásárlót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Ha a Vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postai úton vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 2. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével az Eladó részére az Elállási Időszak alatt. Írásban történő elállás esetén a Vásárló letöltheti a https://matekinga.hu/elallasi-nyilatkozat oldalról.
A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát határidőben, a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Ha a Vásárló a megjelölt határidőben, minden kétséget kizáróan igazolható módon nem küldi meg elállási nyilatkozatát, ez úgy minősül, hogy a Vásárló nem teljesítette az elállási jog gyakorlásához szükséges feltételeket, ezért a szerződése nem kerül felbontásra, szerződése továbbra is hatályban marad.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Vásárló az erre irányuló nyilatkozatát Elállási Időszak alatt (akár a 14. naptári napon) elküldi az Eladónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének időpontját kell figyelembe venni. A Vásárlónak az elállási nyilatkozatát tartalmazó levelét ajánlott küldeményként javasolt postára adnia annak érdekében, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Vásárló elállás esetén köteles a megrendelt terméket az Eladó 2. pontban feltüntetett budapesti székhelyének címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni az Eladó részére. A határidő betartottnak minősül, ha a Vásárló a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi postára adja a terméket.
Az Eladó a visszaküldött termékek bruttó árát és a kiszállítási költségét téríti meg a Vásárló részére. Amennyiben Vásárló egyidejűleg több terméket is rendelt, és ezek egy részére nem kívánja érvényesíteni az elállási jogát, úgy ezen megtartott termékeknek a teljes kiszállítási díját Vásárló köteles megfizetni az Eladó részére.
A visszaküldés költsége a Vásárlót terheli. Elállás esetén a termékekhez és azok kiszállításához közvetlenül nem kapcsolódó, opcionálisan választható egyéb szolgáltatások költsége nem visszatéríthető.
Ha a Vásárló eláll a szerződéstől, az Eladó a termék(ek) fizikai visszavételének időpontjában haladéktalanul, de legkésőbb a termék(ek) az Eladó általi átvételétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti a Vásárló által megfizetett bruttó vételárat és a szállítási költséget, amennyiben az elállással érintett termék használtsága a visszajuttatott termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértéket nem haladja meg. Az említett mértéket meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért a Vásárló felelősséggel tartozik, amely értékcsökkenést az Eladó a Vásárlóval szemben érvényesíti.
Az Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket. Az Eladó minden esetben a Vásárló által megadott bankszámlára utalja vissza a visszatérítendő összeget. Készpénzben történő visszafizetésre nincs lehetőség. A Vásárló a bankszámlaszámot, amire a visszatérítést igényli, köteles az elállás írásos bejelentésével egyidejűleg az Eladó rendelkezésére bocsátania. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terheli.
Postai úton történő megküldés esetén a Vásárlónak jól látható módon fel kell tüntetnie a visszaküldendő termék csomagolásán: A vállalkozás nevét és címét.
Amennyiben a Vásárlónak bármely kérdése lenne az elállási jogra vonatkozóan, az Eladó ügyfélszolgálatához fordulhat a 2. pontban feltüntetett elérhetőségeken.
Virtuális termék vásárlása esetén nem tudunk elállási jogot biztositani.
A Vásárlót a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. §-a alapján nem illeti meg az elállási jog a következő esetekben:
– olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
– romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
– olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
– olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
10. ÁRAK, FIZETÉSI MÓDOK
Webáruházban a termékek mellett feltüntetett ár magyar forintban értendő és tartalmazza a törvényben rögzített adókat, ehhez számítandó még a szállítási költség, melyet a termék ára nem tartalmaz. A szállítási költség a termék árán felül felmerülő költség (kivétel, amennyiben az Eladó által meghirdetett promóció keretében a termék kiszállítása ingyenesen, az Eladó költségviselése mellett történik). Az ár a megrendelés időpontjában feltüntetett ár.
Vásárló a megrendelés teljes, járulékos költségeket tartalmazó bruttó végösszegét kiegyenlítheti bankkártyás fizetéssel (VivaWallet, Simple Pay).
Online fizetés bankkártyával lehetséges a VivaWalletrendszerén keresztül.
A kényelmes és biztonságos online fizetést az VivaWallet biztosítja.
Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el!
Korábban visszamondott rendelés teljesítését csak banki előre utalás mellett kérheti a Vásárló.
Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy egyes egyedi esetekben bizonyos fizetési módokat kizárjon, illetve előre utalást kérjen.
Előre utalás esetén az esedékes vételárat és a kapcsolódó költségek összegét Vásárlónak az Eladó 2. pontban feltüntetett bankszámlájára kell utalnia.
A Vásárlónak banki előre utalás esetén meg kell adnia rendelési számát a közlemény rovatban. Előre utalás választása esetén az megrendelés összegének beérkezési határideje a rendelés leadásától számított 5 munkanap. 5 munkanap letelte után, ha fizetés nem teljesült, a rendelés törlésre kerül.
Kuponok felhasználása
Az Eladó egyes marketing kampányok keretében kedvezményt biztosító online kuponkódokat nyújthat Vásárlói számára. A kuponok felhasználási módja az adott kampány leírásában – hírlevélben, weboldalon, offline szóróanyagon vagy közösségi média felületen – kerül közzétételre. A vásárlási értékhatárhoz kötött kuponok esetében a kosárba tett termékek bruttó értéke az irányadó, vagyis a minimális rendelési értéket a szállítási díj nélkül kell elérni. A kuponkódok csak a Kosár vagy Pénztár oldalon, a rendelés elküldése előtt beírva érvényesíthetőek. Utólag, a rendelés leadását követően nem kérhető a kupon kedvezmény levonása a megrendelés értékéből. A kuponok lejárata nem hosszabbítható. Egyes kuponkódokat egy Vásárló csak egy alkalommal használhat fel. A Vásárló ebben a tekintetben számlázási címe alapján kerül beazonosításra. A vásárlás során egyidejűleg csak egy kupon használható fel.
11. SZÁLLÍTÁSI MÓDOK, HATÁRIDŐK ÉS DÍJAK, TERMÉK ÁTVÉTELE, SZÁMLÁZÁS
A kiszállítás kizárólag Magyarország területén történhet. Az Eladó által vállalt szállítási határidő 30 nap. Az Eladó a Webáruházban ettől eltérő szállítási határidőket is megadhat egyes termékekre vonatkozóan, azonban ezek csak tájékoztató jellegűek, az Eladó ezekért garanciát nem vállal. Amennyiben a megrendelt termék(ek) gyártása idő közben megszűnt, vagy az Eladótól független okokból az Eladó által nem beszerezhető(ek), úgy az Eladó fenntartja a jogot a nem teljesítésre, illetve helyettesítő termék felajánlására.
A Webáruházban leadott megrendelések személyes átvételére nincs lehetőség!
Az Eladó a termékeit a Magyar Posta, és MPL szolgáltatók által küldi el. Vásárlónak lehetősége van kiszállítást kérni a megrendeléskor megadott szállítási címre.
A kért szállítási módot megrendeléskor szükséges megadni.
A feladást követően a kiszállítási cím már nem módosítható.
A termékekre vonatkozó szállítási díjakról a Vásárló a Pénztár oldalon tájékozódhat.
A Vásárló hibájából meghiúsult kézbesítés miatti újraküldés szállítási költsége, továbbá bruttó 3.000,- Ft adminisztrációs díj a vásárlót terhelik. Újraküldéskor a termék(ek) ára, a szállítási és adminisztrációs költség minden esetben előre utalással fizetendő.
A termék Vásárló, vagy általa megbízott harmadik személy által a csomagküldő szolgáltatótól való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék átvétele a Vásárló részéről megtörténik.
A Vásárló kötelezettsége átvételt megelőzően a külső csomagolás sérülésmentességének ellenőrzése. Amennyiben a Vásárló sérülést tapasztal a csomagoláson, ezekről a futártól/csomagküldő szolgáltatótól kérnie kell jegyzőkönyv felvételét.
Az esetleges eltéréseket vagy sérüléseket a Vásárló kötelessége 48 órán belül írásban – elektronikus levél útján – jelezni az Eladó felé. A termékek sérüléséről az Eladónak jogában áll fotót bekérni a Vásárlótól. A termékek átvételt megelőzően keletkezett sérüléséről Vásárló kötelessége a futárnál jegyzőkönyvet felvetetni. Ehhez az Eladónak elektronikus úton a sérült termék és a csomagolás fotóját is be kell mutatnia. Amennyiben láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét az Eladó – a felvett jegyzőkönyv bemutatását követően – díjmentesen biztosítja.
A szállítás során – jegyzőkönyvvel igazolt – sérült termék(ek) árának visszafizetése a termék(ek) Eladóhoz történő visszaérkezését követő 8 munkanapon belül, a Vevő által megadott bankszámlaszámra átutalással történik. A sérült vagy a megrendeléstől eltérően teljesített termék(ek) visszaszállításának költségét Eladó vállalja. Vásárló kötelessége a termékek gondos visszacsomagolásra törekedve arra, hogy a termékek a visszaszállítás során ne sérülhessenek. Vásárló kötelessége továbbá kinyomtatni és a külső csomagolásra ragasztani Eladó által elektronikus levélben megküldött feladóvevényt, mellyel a visszáru csomag bármely Posta hivatalban feladható. A feladásról vásárlónak kötelessége a sérülés vagy hibás teljesítés bejelentését követő legkésőbb 14 napon belül gondoskodni.
Az átvételt követő 2 munkanapon belül jegyzőkönyvbe fel nem vett szemmel jól látható külső terméksérülésekért – például termék törése – Eladó nem vállal semmilyen felelősséget.
Az átvételt követő 2 munkanapon belül írásban nem jelzett termék hiányért az Eladó nem vállal semmilyen felelősséget.
12. SZÁMLÁZÁS
Amennyiben megrendeléskor Vásárló nem jelzi papír alapú számla kiállításának az igényét, úgy a fizetés értéknapján , illetve legkésőbb a következő munkanapon az Eladó a regisztrációkor megadott e-mail címre küldi meg a vevő részére.
A számlák távnyomtatott számlának minősülnek, az Áfa tv. 259. § 5. pontjának elektronikus számla fogalma alapján az Áfa tv. alkalmazásában az e-mailben elküldött és befogadott PDF állomány is a NAV által elfogadottnak minősül.
A termékekre és a végösszegre vonatkozóan megjelenített árak bruttó árak, az alanyi adómentesség miatt mentes az ÁFA alól (a vásárlásról alanyi adómentes (AAM), 0 Ft ÁFÁ-t tartalmazó számla kerül kiállításra).
Amennyiben papír alapú számla igényét a Vásárló megrendeléskor jelezte, úgy a számlát az Eladó a csomagba helyezi.
Készpénzes számla esetén, a számlát az Eladó a teljesítéskor adja át/ küldi el a vásárlónak.
13. SZAVATOSSÁG-Kellékszavatosság-termékszavatosság- Jótállás
A) Kellékszavatosság
A Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Fogyasztói szerződés esetén a Vásárló a termék átvételének időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a Vásárló, mint jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Vevő – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását. vagy a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni, a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, a teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
B) Termékszavatosság
A Vásárló ingó dolog (termék) hibája esetén – választás szerint – az A) pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítása vagy kicserélése kérhető.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Vásárló a terméket gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igény kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolható. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Fontos, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igény a gyártóval szemben érvényesíthető.
C. Jótállás
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmet, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az A). és a B) pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: „kormányrendelet”) tartalmaz előírásokat. A kormányrendelet (tárgyi) hatálya kizárólag az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés (azaz vállalkozás és fogyasztónak minősülő Vásárló) keretében értékesített és a kormányrendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállás kezdő időpontja a termék fogyasztónak minősülő Vásárlónak történő átadásának a napja
Nem tartozik jótállás körébe a hiba, ha annak oka a termék fogyasztónak minősülő Vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
– rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
– helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
– elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló
– elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak minősülő Vásárlónak okozott érdeksérelmet.
– ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak minősülő Vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztónak minősülő Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak minősülő Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztónak minősülő Vásárló a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.
A fogyasztónak minősülő Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.
D) Szavatosság, jótállás érvényesítése
A termékekre vonatkozó szavatossági vagy jótállási igényét a Vásárló személyesen a jelen ÁSZF-ben foglalt szabályokkal összhangban, az Eladó 2. pontban rögzített elérhetőségei egyikén jelezheti írásban a vásárláskor kapott számla egyidejű bemutatásával.
A jótállási feltételekről a Vásárló a 2. pontban részletezett elérhetőségeken fordulhat bővebb információért az Eladóhoz.
14. TULAJDONJOG FENNTARTÁSA
A vételár teljes kifizetésig a termék az Eladó tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból –a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik az Eladó irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére harmadik felet nem lehet kötelezni. A termék vételárának tekintendő az Eladó által a „Rendelés szállítás alatt” elektronikus levél értesítésben szereplő ár.
15. ESEDÉKESSÉG, KÉSEDELMES FIZETÉS
Késedelmes, fizetési határidőn túli fizetés esetén az Eladó a mindenkori alapkamat szerinti késedelmi kamatot számíthat fel.
16. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
Panaszkezelés
A Vásárló a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos vásárlói/fogyasztói kifogásait a 2. pontban megadott elérhetőségeken terjesztheti elő.
Az Eladó a panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Az Eladó az írásban beérkezett panaszt öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrizi.
Az Eladó a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a panaszról készült jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben az Eladó az írásbeli panaszra vonatkozó jogszabályi rendelkezések szerint jár el.
Az Eladó a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja, azaz ezen határidőn belül a vásárlói panaszra adott válasz postai továbbítása iránt (feladás) vagy az elektronikus levél elküldése iránt intézkedik.
A panasz elutasítása esetén az Eladó az elutasítás indokáról, valamint arról, hogy a Vásárló a panasz jellegétől függően mely hatóság, vagy békéltető testület eljárást kezdeményezheti, tájékoztatja a Vásárlót.
Egyéb Jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben az Eladó és a Vásárló között esetlegesen fennálló jogvita az Eladóval folytatott tárgyalások során nem rendeződik, a Vásárló bírósági eljárást kezdeményezhet, továbbá – amennyiben a Vásárló fogyasztónak minősül – fogyasztói jogvita esetén az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a számára:
– Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
– Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
Budapesti Békéltető Testület (1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.), ahová kérelmeiket az alábbi módokon tudják beadni:
– Postán: 1253 Budapest, Pf.:10.,
– E-mail útján: bekelteto.testulet@bkik.hu;
– weboldalukon keresztül, https://bekeltet.bkik.hu/urlap/kerelem-online-benyujtasa
– https://uj.bekeltetes.hu/publikus/online-ugy-inditas weboldalon keresztül,
– továbbá Ügyfélkapu segítéségével.
– telefonos ügyfélszolgálat: +36-1-488-21-31 (H-CS: 08:00- 15:30-ig, P: 08:00-13:00-ig).
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Az Eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a Békéltető Testület eljáró tanácsának elnöke által megküldött értesítés részére történt kézbesítésétől számított nyolc napon belül írásban nyilatkozni a fogyasztónak minősülő Vásárló igényének jogosságát és az ügy körülményeit, valamint a tanács döntésének kötelezésként történő elfogadását illetően, nyilatkozatában meg kell jelölnie az állításait alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, valamint csatolnia szükséges azokat az okiratokat (ezek másolatát), amelyek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével az Eladó a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Amennyiben az Eladó székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, az Eladó együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
17. ÁSZF MÓDOSÍTÁSA
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket bármikor, egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre alkalmazandók.
Az Eladó fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Webáruházon, előzetes figyelmeztetés nélkül és hogy a Webáruházat más domainnév alá helyezze át.
Az Eladó kötelezettséget vállal, hogy a hatályos ÁSZF-et közzéteszi a Webáruház oldalán a hatálybalépés napján.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2024.03.07.
Az Általános Szerződési Feltételek dokumentum PDF formátumban az alábbi linken érhető el:
https://matekinga.hu/wp-content/uploads/2024/03/ALTALANOS-SZERZODESI-FELTETELEK-2024.03.07-.pdf